Jag har kompat Magnus Uggla...

... På en kesoburk under inspelningarna av Hellenius Hörna. Det var häftigt och ännu häftigare var det att vi bara var typ fem i publiken som fick göra det, så vi filmades lite extra och jag insåg i det ögonblicket att jag nog är lite kamerakåt eller rättare sagt, jag älskar att vara med där saaker och ting händer, typ på inspelningar,  på redaktioner, på fabriker och se hur allt går till bakom kulisserna.Det kanske är just det som är mitt kall och därför jag alltid velat prova saker, jag vill se hur det går till på "riktigt".
När jag var liten lekte jag ofta häst, sen började jag rida, jag lekte teater , började spela teater, lekte affär och liknande, började jobba på en affär som senare blev mässan. Det blev som att jag förverkligade mina lekfulla drömmar. En lek har jag inte uppfyllt på riktigt än, det var leken att göra radio. Jag spelade in min egna radiokanal på kassettband och la på musik från skivor och hade tävlingar, nyhetstimme och barnprogram. Kanske var det inte bara för att det var kul, intresset finns ju alltid där, kanske var det meningen för att det skall leda till något. Eller?
Jag lekte också med filmkameror och älskade att göra egna program, helst där jag skulle vara regissör, manusförfattare, programledare och skådespelare samtidigt som en andra part filmade hela spektaklet.
Favoriten var ett program jag och min mosters sambo numera man gjorde när vi var på Tjörn en sommar hela släkten. Det var under den perioden som Expedition Robinson med Anders Lundin utgjorde Lördagskvällarna i de svenska hemmen och vår variant hette : " Expedition Tjörn". Där utsatte vi släkten för lite olika prövningar ( ganska snälla) och sen hade vi öråd, men jag tror inte att min släkt uppskattade programmet likamycket som jag , för till sist tröttnade de och återgick till sitt. Programmet förblev oklippt och jag minns inte om mormor och morfar kan ha det hos sig nu, kul var det iallafall!

Kommentarer
Postat av: Mikael GO

Varje musikers största dröm är att få spela Keso med Magnus Uggla. Min chans till det...gone forever...

2011-11-03 @ 00:59:18
URL: http://markbladet.se/bloggar/musikbloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0