Ett sista inlägg before..

.. Husvagnssemester!
Datorn åker inte med,men jag gör! Det kommer bli dundermysigt. Jag brukar inte åka husvagn, eller rättare sagt, detta är första gången,men det blir säkert jättemysigt!
Första anhalten blir Karlstad, där har jag aldrig varit så det blir kanonis!
Idag är det min och Andreas ettårsdag!

<3

Ett år!

För ett år sedan, den 27 juli 2010 träffade jag en som ändrade mitt liv totalt. Det var inte någon idol eller kändis utan helt enkelt min pojkvän. Vi hade träffats en gång tidigare, då i Göteborg, men den 27:e blev det mer på riktigt. Vi beslöt oss för att prova på det här med distansförhållande, och helt ärligt tänkte jag väl att det går i några månader, men att det fortfarande är helt superunderbart ett år senare skulle jag inte kunna ens våga drömma om ! <3

Jag hade inte heller fantiserat om att jag idag den 27 juli 2011 bokat min flyttbiljett till Stockholm  för studier på det vältalade Stockholms Universitet. Jag flyttar på tåg då släkten har jättefest i Varberg, vill någon hänga mina två sista timmar med mig i Götet innan jag försvinner för gott ( eller aa, för kanske två tre veckor) så vore det ytterst tacksamt!

saker jag måste köpa innan flytten :

Hårborste
Prylar jag kan ha i mitt alldeles egna badrumsskåp!
Plastväxt som kan stå på golvet till badrummet
Sådana klistermärksgrejer man kan klistra på kaklet ( om det nu var kakel :P)
Exklusiv tvål
Snygg toaborste
Luktagott-spray till badrummet
skruttcykel!
m.m





Tack Tessie:)

Fick hjälp med header och bakgrund av gulliga Tessie:) Supersöta fina du, tacktacktack!!!
Kollar på säsong ett av andra avenyn, missade första halvan av den säsongen när den gick på tv så passar på nu.
Ögonen går lite smått i kors, jobbigt men mys såhär funkar bra som återställare!

nattblogg från tyresö!

Klockan är sjukt mycket och jag borde sova, men jag kan inte. Har lånat två böcker från A:S mamma eftersom jag glömde min otroligt kultiverade bok om estlands och finlandshatet på nittiotalet hemma, kanske var det medvetet, kanske inte. Den har iallafall vunnit nordiska rådets litteraturpris, slå det!

Jag befinner mig i Tyrran, i sängen supertrött. Tidigt imorse åkte familjen upp mot Stockholm ( alla utom Jakob, som inte fick plats). Vi började med att åka ut till Upplands Väsby och kolla på mitt boende och signera kontrakt. Mycket bra ställe, jag får eget rum och toalett, dessa kommer jag göra personliga och hålla snygga. Frågan är om jag skall handla toapapper till min egna toalett själv, jag har liksom inte haft en egen toalett innan?

Kanske skall ställa in en plastväxt där med, och någon exklusiv tvål och fin handduk?

Får en kompis på köpet med, något jag alltid önskat mig. En katt !!!!!! Ljusgul med vitt fluffigt ansikte. Jag kommer kunna mysa med henne när jag är ensam och saknar familjen .

Känns konstigt dock att jag om en månad flyttar dit, overkligt på något sätt. Jag skall vara hemifrån två tre veckor innan jag kommer hem igen. Och hem blir inte riktigt hem ändå. Det som var mitt "hemma"´mer. Weird!

Allra bäst blir det att jag bor nära A!  Det slår allt!
Sen är en toalett, en låne-katt och en egen bokhylla bara bonus!

Imorgon:  Grönan, shopping eller allsång?!?!?!


Nu är det bara att flytta..

Alla frågetecken inför hösten är uträtade. Jag har boende, det blir inneboende till att börja med, men jag är nöjd, det är sjukt svårt att få boende annars. Speciellt i Stockholm .
För er som undrar var jag skall bo så kan jag säga att det blir Upplands Väsby till en början. Upplands Väsby ligger 25 minuter med pendeln från Stockholm Central och close up to Arlanda. Eller nära Täby och Solna blandannat.
Har i dagarna surfat runt på Upplands Väsbys hemsida, det är en förort typ kan man säga, men en fin sådan. Tillhör Stockholms län ( alltså 08, som riktnummer) men är egen kommun. Nästan som Torslanda i Göteborg :)
Stort shoppingcenter och massa cafeer, tror jag kommer trivas där. Dock kommer jag troligtvis mestadels vara inne i stan ( Stockholm) eftersom universitetet och träningscenter och allt finns där !
Flyttdatum?

Bestämmer jag i samråd med min hyresvärd imorgon. Skall kolla på mitt rum och området då. Troligtvis blir det ett par dagar före skolstart.
MITT NYA "HEMMA"

Wanna read something old?

Vill du läsa något annorlunda och mysigt?
Läs min mammas blogg: http://fruistaden.blogg.se
Handlar om lite allt möjligt och är helt klart läsvärd!
Bloggen startades i våras och är mycket dåligt uppdaterad för mamma fattade inte vitsen med att ha en blogg så hon tröttnade;), men läs och kommentera gärna. Jag vet att hon skulle gilla't!
WWW:FRUISTADEN.BLOGG.SE

Efterlängtade bilder.

Jag har skrivit och skrivit om att jag har tagit foton på Liseberg och Ullared och tjatat om den borttappade kamerasladden. Nu är den upphittad iallafall och här är bilderna.
Jag och Andreas i Uppskjutet
Andreas och jag i Uppskjutet ( vi sitter mot kameran)
Sälen 19 som vi vann, döpte den efter datumet vi spelade ( eller Aaa, Andreas gjorde) och på vilket nummer vi spelade.

Virvlande i virvelvinden! Ida, jag och Jonathan!







Ullaredskassar alá A, C & E ( mest var A:S, storshopparn^^





Handlingslista

  • BLANDFÄRS
  • MATLAGNINGSGRÄDDE
  • BREGOTT
  • ÄGG
  • MJÖLK
  • JORDGUBBSYOHGURT
  • BARNCIDER ( SÅDAN SOM ÄR MED 0,7% ALKOHOL)
hej då lägenheten, hej  Ica Byttorp.
Sen skall jag baka hallonsmulpaj och A göra lasagne samtidigt som vi dammsugar och städar toan!
Det där med städa toan lär bli min uppgift..

Bytte bloggsida lite sådär

Så, då har jag bytt bloggsida. Hoppas denna blir lite bättre och mer att hänga i julgranen1
Jag vill ha en snygg bloggdesign med header och grejer och egna typsnitt, men jag fattar inte hur man gör. Någon som vill hjälpa mig och fixa det? Vore toppensnällt och mina gröna ögon skulle tindra en massa!
puss !

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0