Typ sveriges sämsta uppdaterare..

Jag har tappat bloggstinget, förfärligt. Kanske beror det på att allt går så snabbt, jag hinner inte ens andas emellan.  Idag har jag bott i Väsby/Stockholm i en månad och på den tiden har jag blandannat hunnit med :
  • Försova mig
  • Lämna in min första tenta
  • Haft en massa seminarium
  • Tränat yoga,step och afro
  • Fått jobb
  • Fått jobb
  • Gått vilse
  • Haft dödatankar om SL
  • Sett en gubbe kissa på sig på pendeln
  • Haft en massa tid med världens bästa pojkvän
  • fixat naglarnax2
  • shoppat.....
  • laddat accesskortet
  • lärt mig varsågod på 21 språk eller 22 eller 23...
  • mm..
  • vart tillsammans med den bästa i 14 månader
Det är en hel del som ni ser, och det gör mig lycklig att se. Mycket mer kommer hända under kommande månad.

Men idag måste jag hissa och dissa lite, som en såndär ny grej!


HISS: Dagens Afropass på Frescatihallen, som är min nya favvo! En skitbra instruktör som instruerade på engelska, och avslutade hela passet med att man gjorde afrokoreografin till zuperzambazumbalåtar! Åh vad jag älskade det!

Fick höra att hon som höll i träningen har zumba på torsdagar också, så den skall jag definitivt gå på !

DISS: Gubben som kissade på sig på pendeln, inte nog med att han var full och skränade som jag vet inte vad, näe han skulle urinera och svära över att det inte fanns toaletter på pendeln också...... Dryga gubbe!




Here I am!

Jag har inte bloggat på sjukt länge, tror det har med att jag inte haft en lugn stund det senaste.

Jobb står på agendan den här helgen, Stockholmsmässan och värdinnerollen är det jag skall ta an! Fredag till måndag finns jag på ECCO-kongressen! Det skall bli superspännande och kul! Jag är klädd i kostym under hela helgen, med tillhörande kjol, elegant!

Utöver det så har min första kurs: Introduktion till kulturanalys tagit slut, så nästa vecka börjar nytt kapitel. Böcker måste införskaffas, budget skrivas, herregud! Jag har bott här i en månad, det går fort och jag trivs bra. Funderar om Borås någon gång kommer väljas igen till förmån för Stockholm! Jag är fast här! Det är så underbart!


Anyway, jag måste göra i ordning hår och smink nu!

( Och hänga tvätt!)

Kram

Fredag!

Klockan visar fyra ettor och jag sitter med dagens första kopp kaffe framför datorn, det lär bli många koppar nu såhär i tentatider. Jag har en hemtenta som skall in den 27 september som jag tänkte skapa formen till under helgen ( jag har egentligen redan börjat, men bara lite... ) . Jag har en förkylning som är påväg bort, vilket gör att jag inte riktigt vågar gå på pass at Frescatihallen, men överväger att ändå göra det.

Melina ligger ute och solar sig i gräset och jag funderar över ifall det var en dålig idé att släppa ut henne eftersom jag ska åka om en timme igen.

Vart ska jag då ?


Jo, jag ska till Möbelcafé på Upplandsgatan och äta med Andreas. De ska tydligen ha god lunch där ! Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, jag är lite sugen på att hitta på något, men eftersom jag inte har etablerat en umgängeskrets här än så får det nog bli hemmakväll med lite god mat eller något. Har funderat fram och tillbaka på ifall jag skall köpa godis eller inte, jag kan inte bestämma mig, är inte så sugen på det utan mer på typ smulpaj med vaniljsås, det är smulpajstider for real!


Vi får väl se vad som händer, kameran åker med iallafall så i värsta fall får jag blogga ikväll om jag har för tråkigt!

Förresten! Jag fick jobbet som jag var på intervju för i tisdags, sen är jag numera säsongsanställd på Stockholmsmässan. Börjar jobba nästa helg! För den som undrar så var jobbet på Stockholmsmässan ett av dem jag sökte när jag i ett inlägg skrev att jag hade hemliga planer några veckor innan flytten!


Stockholm

Jag har finally kamera! Mamma var på besök igår och vi hade jättekul. Långa promenader i solskenet, båttur under Stockholms broar och supermysig fika på ett café i Hötorgshallen, det var lite depp när hon vinkade av mig på kvällen vid pendeln, men snart får jag träffa dem igen!
Blev en del fina bilder också, på vackra Stockholm!
'
Idag var jag på jobbmöte på Stockholmsmässan där jag numera jobbar som värdinna. Där gäller dresscode och därför köpte jag idag ett par svarta finskor ala strikt modell och svarta kostymbyxor! Nästa vecka skall jag prova kavaj och scarf, bilder kommer på allt här i stan !

Så vad händer egentligen därute?

HALLÅ?!??!?!

Alla mina vänner från Borran som har en liten blogg eller liknande, jag vill ta mer del av ert liv. Lovisa och Helena ( om ni läser det här så är jag fett avis på era nollningar, och det tror jag hela KAP-klassen är också). Vi har ingen nollning för vi är första klassen så det finns inga som vill nolla oss, ganska trist.  Min klass är kul, liten och mysig. Tror vi bara är nitton i klassen, tio killar och nio tjejer, i min basgrupp är det tre killar och ja, ja ni fattar. Kulturanalytiker är grymt manligt!

Idag skall jag på en arbetsintervju klockan 14.00. Fingers Crossed som man säger!

Mamma kommer imorgon finally, hoppas Stockholm visar bättre sidor än de regniga som man får se atm!
Funderar på att fila lite på hemtentan också,  och morgondagens redovisning. Well, we'll see !

Resultat av helgen

  • Lite shoppingkassar från gårdagens stanbesök
  • Ångest över att jag köpte Maria Montazamis läppstift enbart för att få prata med henne.
  • Fett hår eftersom jag inte duschat sen torsdag.
  • Massa rester i kylen eftersom jag inte varit hemma i helgen.
  • Väldigt pepp energi med tanke på att jag sovit 11 timmar cirkus
Min helg där ! Söndag idag, måste hem och läsa DN:s kultursidor också!

Lilla katten Melina..

.. Vill inte att jag ska fota henne, hon bara springer runt som en yr liten knasboll, kommer lite då och då och gnider sitt ansikte mot mitt ben men springer iväg så fort jag får upp kameran. Hon är söt lilla katten! Fast hon är inte så liten, ganska fluffig, ljusgul och vit - en blandning mellan Helig Birma och bondkatt helt enkelt! Skall försöka få till en bild på henne så ni får se!

Börjar bli kvällsmatstajm!

Lax med couscous och grönsaker!

!

Dagen i bilder!

Nagelförlängning och fix hos Princess Beauty







Basgruppsarbete at Hötorget!




Flowinpass på Frescatihallen!

Snart nalkas måndag

Och då ska jag förlänga naglarna klockan tio på Princess Nail Studio i Upplands Väsby. Efter det har jag en observationsuppgift att göra med basgruppen and we're meeting at Hötorget close up to Sergels Torg för den som vill ha lite mer Stockholmskännedom!

Är numera Stockholmare på pappret också. Känns stort! Skall fira med en dusch!

Imorgon börjar första träningspasset också! Jag är pepp!


Söndagsplaner när man bor själv

  • Handla mat
  • Tvätta
  • Städa
  • Förbereda inför imorgon
Pepp, o nepp!

Stockholm Calling!

Igår la HTC smart av, idag blev jag med en Samsung Galaxy Mini! Ultrasöt telefon som funkar perfa!
Den och min fina dator = perfect match! Hoppas bara att routern kommer nästa vecka så att jag kan få trådlöst bredband hemma i Väsby också. Är lite jobbigt att utnyttja Ann-Sofies dator!
Har Andra Avenyns första säsong på datorn, missade typ halva den när den gick och trots att serien kanske inte är den absolut bästa är den ganska mysig att följa. Vill dock ha en bra amerikansk serie att varva plugg med sen!
Snart kommer kameran till mig i Väsby och då tänker jag ta kort på allt ni kan tänkas vilja se :) Några önskemål?

Viva Estocholmo!

Det har snart gått en vecka och jag trivs väldigt bra här. Har betraktat fenomenet " stockholmare" lite från ovan, men det slår mig att jag mer och mer börjar bli en själv, eller iallafall inbillar jag mig det.
Hur är då en "stockholmare?"

En stockholmare har ständigt bråttom om tar alltid raka vägen även om det innebär att hela stan tar samma väg. Lite mainstream, tar en rulltrappan måste alla andra också ta rulltrappan även om den vanliga trappan jämte är folktom.

En stockholmare blir även irriterad på folk som inte håller till höger i rulltrappan vid exempelvis tunnelbanan så att det är möjligt att springa förbi, det finns även en risk att stockholmaren fräser ilsket emot dig om du av någon anledning är lite långsam vid spärrarna.

Stockholmarna har ofta bråttom på morgonen vilket gör att de nobbar alla mysiga gratissaker man får på morgnarna på tunnelbanestationer, själv tar jag allt : Hittills, kaffe, juice, provprenumeration på SvD och annat mysigt. Är det för att jag är Boråsare i grunden? Gratis är ju gott, så why not liksoM!

RSS 2.0