Jag är pepp!

Hemkommen sen en timme tillbaka efter ett underbart studiebesök på SVT. Det var superspännande och guiden var helt fantastisk. Jag tror inte jag är ensam när jag säger att jag väldigt gärna vill jobba där sen om jag får chansen.
Vet dock inte vad som var bäst, att klappa bolibompadraken i jätteformat utanför bolibompastudion eller få stå och leka väderpresentatör i rapports studio som inte andra grupper får göra. Jag blev helt frälst där. Min praktiktermin vill jag ha på SVT absolut!
Imorgon börjar jag en ny kurs på universitetet. Akademisk skitskrivande är ur vägen och jag klarade den kursen med, så sjukt skönt!
Den kursen som jag skall läsa nu går ut på att jag skall göra min allra första fältforskning. I en och en halvmånad skall jag vara min egen chef och göra ett eget arbete om ett helt eget ämne som jag själv har valt. Jag kommer ha en handledare och en grupp att bolla idéer med, men kommer det att gå vägen eller kommer det brista?
Jag har planer på att göra en brainstorming ikväll för att komma fram till den slutliga kulturanalysen jag skall göra.
Har några idéer, men exakt vad är lite klurigt!

Kommentarer
Postat av: Helena

Wow, att träffa bolibompadraken måste vart coolt! :) Spännande med fältforskningen, är säker på att du kan tänka ut något riktigt smart och roligt! Se upp med att inte slappa för mycket bara när du är din egen chef! ( inte för att jag tror du skulle göra det men ändå... ;P )

2011-12-08 @ 20:33:15
URL: http://helenagoeskarlstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0