En måndags utvärdering

Halvligger i soffan och kollar på Dom kallar oss skådisar, Gustaf Hammarsten från årets julkalender är det som det handlar om. Känns intressant med tanke på att jag skriver om årets julkalender bland annat i mitt forskningsprojekt. Fick lust att maila hans presskontakt på hans agentur och fråga om jag inte skulle kunna få ställa några frågor över mail till honom om hans tankar kring historian. Borde man det?
Annars har dagen vart chill på ett produktivt sätt. Jag hämtade de böckerna jag skulle på universitetsbiblioteket ( utom en som inte fanns), jag läste det jag skulle på Kungliga Biblioteket och jag jobbade som jag skulle hos den Lindfeldtska familjen. Känns bra!
Båda barnen älskade maten jag fixade till dem idag:  Stekt potatis, stekt falukov och stekt ägg. Dock var det  pappan i familjen som gav direktiv om vad jag skulle laga som alltid, men gud det går hem! Kanske inte alltid hos mig dock.
Imorgon har jag planerat in en hel hemskrivsdag för mitt arbete, så jag tänkte iallafall få ihop en bakgrund/inledning och en syftesformulering. Det ryktas om storm på luciamorgonen, jag vill inte blåsa bort eller spolas bort, och jag tänker minsann gå en promenad innan mitt mysjobb så det så. Undrar vad barnen skall få för mat idag, hoppas på currypasta.... !
Köpte chailatte-pulver i ett försök att minska mina inköp av Espresso Houses chailatte, jag tänkte att om jag har det hemma behöver jag inte lägga ut 30 kronor varje gång jag blir sugen utan bara åka hem och göra det. Så länge jag har mjölk hemma, men jag dricker sällan mjölk, mer än när jag jobbar hos Lindfeldtskarna ! Vatten är kung !
Funderar även på morgondagens lunch, kanske soppresten jag har i frysen. Nåväl, det blir nog bra det jag äter oavsett vilket. Jag försöker bara slippa att gå till mataffären före torsdag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0